Προχωρά η δημοπράτηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος

Προχωρά η δημοπράτηση της Υποθαλάσσιας

Προχωρά η δημοπράτηση της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος – Με σταθερά βήματα προχωράει η διαδικασία με στόχο να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης ως το τέλος του 2018.

Με σταθερά βήματα προχωρά ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική και προσυμβατική περίοδος και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

–> Ο διαγωνισμός που στο παρελθόν είχε ταλαιπωρηθεί από αλλεπάλληλες μεταθέσεις της διαξαγωγής του από τον Μάρτιο φέτος μπήκε σε μία σειρά. Συγκεκριμένα στις 15 Μαρτίου είχαμε την Μέχρι σήμερα την Κατάθεση Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με 3 ενδιαφερόμενους (ΤΕΡΝΑ,ΜΕΤΚΑ, ΚΞ ΑΚΤΩΡ-VINCI). Στις 26 Ιουλίου ακολούθησε η Έγκριση Πρακτικού Επιτροπής Διαγωνισμού Α` φάσης (η προεπιλογή δηλαδή) ενώ στις 16 Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε η Έγκριση του Τεύχους Ανταγωνιστικού Διαλόγου (ΤΑΔ).
Μέσα στον Οκτώβριο και συγκεκριμένα στις 10 του μήνα ολοκληρώθηκε η υποβολή σχολίων επί του ΤΑΔ. Τα επόμενα βήματα προβλέπουν εντός των επομένων ημερών την κωδικοποίηση του ΤΑΔ και αμέσως μετά από λίγες ημέρες, τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει ο Ανταγωνιστικός Διάλογος, δηλαδή η Β` φάση του διαγωνισμού.
Τον Μάιο του 2017 προβλέπεται η οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού (η χάραξη, οι συνδέσεις και φυσικά η Σήραγγα), τον Ιούνιο του 2017 θα γίνει η υποβολή της ΜΠΕ για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και ένα χρόνο αργότερα, εφόσον έχουμε έγκριση της και έγκαιρη ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης θα ξεκινήσει η Γ` φάση του διαγωνισμού με την πρόσκληση των υποψήφιων επενδυτών. Τον Ιούνιο του 2018 στοχεύεται να γίνει η Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών.
Η διάρκεια των κατασκευών υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια ενώ σημαντικό στοιχείο θα είναι και η μέθοδος κατασκευής της Σήραγγας, δηλαδή αν θα επιλεχθεί να είναι πάνω στον πυθμένα πράγμα που διευκολύνει την κατασκευή που θα γίνει με προκατασκευασμένα τμήματα, άρα σε μικρότερο χρόνο ή θα επιλεχθεί να κατασκευαστεί κάτω από τον πυθμένα με Μετροπόντικα που σαφέστατα θα σημάνει μεγαλύτερο κόστος και χρονική διάρκεια του έργου.

Η ταυτότητα του έργου

Ο αρχικός σχεδιασμός (ο τελικός θα υπάρξει όταν ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος) κάνει λόγο για ένα έργο κόστους 350εκ.ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται Υποθαλάσσια Σήραγγα η οποία θα ενώνει Σαλαμίνα και Πέραμα. Το μήκος της δεν θα ξεπερνά τα 300 μέτρα, θα ξεκινά από το Πέραμα (και όχι από το Σχιστό όπως αρχικά είχε προταθεί) και θα καταλήγει στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου στην περιοχή Παλούκια (δίπλα από εκεί που σήμερα δένουν τα ferry boats. Συνολικά με τις προσβάσεις εκτιμάται ότι θα έχει μήκος 1.100 μέτρα.

Στα τελευταία σενάρια είχε προστεθεί και η διέλευση Τραμ προκειμένου στο μέλλον να υπάρχει η δυνατότητα να συνδεθεί η Σαλαμίνα με το Τραμ και το Δίκτυο Συγκοινωνιών Σταθερής Τροχιάς της Αθήνας.
Παρεμβάσεις θα γίνουν και στη Σαλαμίνα για να μην υπάρχει μποτιλιάρισμα με πιθανότητα ύπαρξης ενός παρακαμπτήριου άξονα βόρεια των Παλουκίων.
Ωστόσο όλα τα παραπάνω θα επισφραγιστούν ή διαφοροποιηθούν όταν ολοκληρωθεί ο Ανταγωνιστικός Διάλογος που συμμετέχουν το Υπουργείο Υποδομών, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Το έργο έχει μπει ως πρόταση και στο Πακέτο Γιουνκέρ και θεωρείται από τα πλέον εμπορικά καθώς η κίνηση των πορθμείων Σαλαμίνας-Περάματος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη, δημιουργώντας ένα πολύ ελκυστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σε πρόσφατα στοιχεία η ετήσια κίνηση ήταν 13 εκατομμύρια επιβάτες, 3 εκατομμύρια ι.χ, 280.000 βαριά οχήματα και 1,3 εκατομμύρια δίκυκλα. Σημαντικό στοιχείο που θα αποκαλύψει ο Ανταγωνιστικός Διάλογος είναι και το κόστος διέλευσης που σήμερα είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com