Πανελλήνιες 2016: Οι λύσεις στην ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ Α 

Α1. Γ

Α2. Δ 

Α3. Β 

Α4. Γ 

Α5. Α

 

ΘΕΜΑ Β 

Β1. Σελ. 101 Σχολικού: «Το μεσογειακό κλίμα χαρακτηρίζεται…….αποικοδομημένων ξερών φύλλων στο έδαφος.»

Β2. 

1.Β

2.Β

3.Α

4.Α

5.Α

6.Α Β3. 

α. Σ

β. Σ

γ. Λ

δ. Λ

ε. Σ

 

 

 

Β4.  

α. Σελ. 42 Σχολικού: «Η ενεργοποίηση του ανοσοβιολογικού συστήματος……για την υγεία ονομάζεται αλλεργία.»

β. Σελ. 11 Σχολικού: «Γενικά, ως μικροοργανισμοί ή μικρόβια….. γυμνό μάτι, γιατί έχουν μέγεθος μικρότερο από 0,1mm.»

 

ΘΕΜΑ Γ 

Γ1. 

Σελ. 143 Σχολικού: « Στο βιβλίο αυτό υποστήριζε……τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους.»

Γ2. 

Φυλογενετικό δέντρο 1

Γ3.  

Σελ. 132- 133 Σχολικού: Ποικιλομορφία, Φυσική Επιλογή  και Γενετική απομόνωση.

Γ4.  

Με δεδομένα ότι η γρίπη οφείλεται σε ιό και ότι οι ιντερφερόνες δρουν μόνο σε περίπτωση ιώσεων, γίνεται αντιληπτό ότι ο Κώστας έχει νοσήσει από γρίπη, ενώ ο Γιάννης από βακτηριακή λοίμωξη του αναπνευστικού.

Πιο συγκεκριμένα,

Σελ. 34 Σχολικού: «Στην περίπτωση των ιών…… ανίκανος να πολλαπλασιαστεί.»

Γ5.  

Σελ. 62-63 Σχολικού: «…όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα…..ψυχωτική συμπεριφορά.»

 

 

ΘΕΜΑ Δ 

Δ1.  

Τροφικό πλέγμα 1: τροφικές αλυσίδες 3

Τροφικό πλέγμα 2: τροφικές αλυσίδες 7

 

 

 

Δ2. 

Τροφικό πλέγμα 2

  1. Πεύκο →  Κάμπια →  Σπουργίτι →  Γεράκι
  1. Πεύκο → Σπουργίτι →  Γεράκι
  1. Πεύκο →  Ποντίκι → Γεράκι

 

Δ3. 

Το οικοσύστημα που θα αποκαταστήσει ευκολότερα την ισορροπία του μετά από μια μεταβολή είναι το οικοσύστημα ΙΙ, λόγω μεγαλύτερης ποικιλότητας.

Σελ. 72-73 Σχολικού: «Ο όρος «ποικιλότητα» ….. που την αποκαθιστούν.»

 

Δ4.  

Οι μαργαρίτες προσέλαβαν το άζωτο από το έδαφος με τη μορφή των νιτρικών ιόντων.

Δ5.  

α.  1 → Καταναλωτές 1ης τάξης

2 → Αποικοδομητές

β. Αέριο Γ: διοξείδιο του άνθρακα

γ. Βιολογική διαδικασία Α: Φωτοσύνθεση

Βιολογική διαδικασία Β: Κυτταρική αναπνοή