Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι μηχανές για την ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με την ΕΡΤ

Μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι μηχανές για την ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με την ΕΡΤ – Επανεκκίνηση των έργων του Μετρό της Θεσσαλονίκης -το οποίο έχει μετατραπεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας»-σύμφωνα με την ΕΡΤ

Ξεκινούν και πάλι οι εργασίες για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε τέσσερις σταθμούς, δημιουργώντας άμεσα 1500 θέσεις εργασίας. Το σημαντικότερο είναι ότι υπεγράφη μνημόνιο με το οποίο διασφαλίζεται η διαφύλαξη και η ανάδειξη των αρχαιολογικών θησαυρών που ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια των εργασιών διάνοιξης.

Η καρδιά της κοσμικής Θεσσαλονίκης του 6ου αιώνα θα μείνει τελικά άθικτη. Ο σημαντικότερος εμπορικός δρόμος της πόλης κατά τους βυζαντινούς χρόνους που αποκαλύφθηκε στο σταθμό Βενιζέλου δεν θα μετακινηθεί. Θα αναδειχθεί όπως ακριβώς βρέθηκε.

Ο σταθμός του Μετρό θα κατασκευαστεί κάτω από τα αρχαία και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα ακόμα τοπόσημο εφάμιλλο του Λευκού Πύργου και της Αψίδας του Γαλέριου.

Το μνημόνιο που υπέγραψαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς εξοβελίζει και το τελευταίο αγκάθι στην κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι δύο μετροπόντικες θα ολοκληρώνουν το φθινόπωρο τη διάνοιξη της σήραγγας που ενώνει το νέο σιδηροδρομικό σταθμό με τη Νέα Ελβετία. Συνολικά 9,6 χιλιόμετρα με 13 σταθμούς.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Η βασική γραμμή θα είναι έτοιμη το 2020 ,μαζί με την επέκταση προς την Καλαμαριά. Άλλα 4,7 χιλιόμετρα με 5 σταθμούς. Ο σταθμός Βενιζέλου με νέα δεδομένα κατασκευής θα παραδοθεί έναν χρόνο αργότερα.

 

Σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας», το έργο, ξεκίνησε το 2006 με προοπτική να τελειώσει το 2012. Οι παρατεταμένες ανασκαφές, ο κακός σχεδιασμός, ο ανάδοχος που έπεσε έξω και η αναγκαστική επαναδημοπράτηση, καθήλωσαν τα εργοτάξια. Την περασμένη άνοιξη ακούστηκε και πάλι ο ήχος του Μετροπόντικα.

 

Εν τω μεταξύ, στην Αθήνα δημοπρατείται μέχρι το τέλος του χρόνου το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό που θα συνδέει το Γουδή με το Αλσος Βεΐκου, 14 σταθμοί στις πιο πυκνοδομημένες γειτονιές, που θα στοιχίσουν 1,5 δισ ευρώ και θα εξυπηρετούν καθημερινά πάνω από 200.000 Αθηναίους.

Πηγή: ΕΡΤ, Ρεπορτάζ Ν. Γρυλλάκης