Η Κασιμάτη ζητά να αποσυρθεί το προσβλητικό διαφημιστικό του Κέντρου Αιμοδοσίας

Κασιμάτη

Νίνα Κασιμάτη: “Πολύ ακριβό σε κοινωνικό κόστος το “δωρεάν” διαφημιστικό μήνυμα του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας. Προσβάλλει το Δημόσιο και υποβιβάζει τον δημόσιο λόγο.”

Έντονα αντέδρασε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη στο νέο διαφημιστικό μήνυμα του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας που έχει αρκετές σεξιστικές αναφορές. Ζητάει μάλιστα και την απόσυρση του προσβλητικού σεξιστικού διαφημιστικού.

Με ανακοίνωση της η  βουλευτής Β΄ Πειραιά Νίνα Κασιμάτη θεωρεί πολύ ακριβό σε κοινωνικό κόστος το “δωρεάν” διαφημιστικό μήνυμα που επιλέχθηκε από την ηγεσία του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας. Υποβιβάζει τον δημόσιο λόγο και προσβάλλει όχι μόνο το γυναικείο φύλο αλλά και το Δημόσιο, αφού με θεσμικό τρόπο αναπαράγει έμφυλα στερεότυπα για το επιστημονικό επάγγελμα των νοσηλευτών, το οποίο απαιτεί υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και ασκείται με αξιοπρέπεια και από άνδρες και από γυναίκες μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες -με τις τελευταίες να επιφορτίζονται διαχρονικά και με την απόσειση του αρνητικού στερεοτύπου της απαξιωμένης γυναίκας νοσοκόμας πολλαπλών υπηρεσιών…

Την κυρία Κασιμάτη  περισσότερο όμως την θλίβει η απάντηση της ηγεσίας του ΕΚΕΑ, που “φανταζόταν ότι η ελληνική κοινωνία είχε περισσότερη ανεκτικότητα και χιούμορ”, το οποίο σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνεται α) ούτε την πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας, που πλέον δεν ανέχεται τις διακρίσεις τέτοιου είδους, β) ούτε ότι η προσωπική αίσθηση του “χιούμορ” και η άποψη περί “κόνσεπτ” και “σάτιρας” είναι μη ειδική και αναρμόδια, και δεν μπορεί να χρεώνεται σε δημόσιο φορέα, από τον οποίον απορρέουν πολλαπλές και εκλεπτυσμένες ηθικές υποχρεώσεις έναντι του κοινωνικού συνόλου.

Μάλιστα, στα ζητήματα προβολής κοινωνικών μηνυμάτων από δημόσιους φορείς, απαιτείται, από όσους ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες στο όνομα του Δημοσίου, συνολική συνειδητοποίηση της θεσμικής τους θέσης και ευθύνης. Δηλαδή θα πρέπει πρώτοι και κατ’ ελάχιστον να τηρούν τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας, καθώς επίσης να προβάλουν θετικά πρότυπα, να μην προκαλούν το δημόσιο αίσθημα, να μην προάγουν αρνητικές διακρίσεις, να προβάλλουν και να υπερασπίζονται την αξία όλων των δημοσίων αγαθών, υπηρεσιών και των λειτουργών τους.
Τέλος, δεν θα πρέπει να αποδέχονται στο όνομα του ελληνικού λαού “δωρεάν” διαφημιστικές υπηρεσίες που δεν προσαρμόζονται στη δεοντολογία, αλλά με αγοραία αισθητική και κριτήρια υποβιβάζουν το επίπεδο σκέψης και εν τέλει δυσφημούν ή υπονομεύουν τα δημόσια αγαθά και τους φορείς τους.

Η Νίνα Κασιμάτη καλεί το Υπουργείο Υγείας, ως εποπτεύον Υπουργείο του ΕΚΕΑ, να επιληφθεί αμέσως για την απόσυρση του εν λόγω διαφημιστικού, και συντάσσομαι απολύτως με τις ανακοινώσεις της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδας.