Ο Μουζάλας προανήγγειλε παρέμβαση στην Ειδομένη

Γιάννης Μουζάλας,

Ο Μουζάλας προανήγγειλε παρέμβαση στην Ειδομένη. Για να λήξει η κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής.

Μιλώντας στη Βουλή την Πέμπτη, ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα μετανάστευσης, Γιάννης Μουζάλας, επιβεβαίωσε ότι υπήρξε συζήτηση για την έξοδο της Ελλάδας από τη Σένγκεν μεταξύ δύο επιτρόπων, αλλά εκτός επίσημης συζήτησης.

Πρόκειται, όπως είπε όμως, για χώρες που έχουν διαφορετική αντίληψη για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, όπως η Ουγγαρία που υψώνουν φράχτες.

Τέλος, ο κ. Μουζάλας διαβεβαίωσε ότι η Ελλάδα ενδιαφέρεται να παραμείνει στη Ζώνη Σένγκεν, ενώ απέρριψε τα περί εγκλωβισμού μεταναστών στη χώρα μας.

Παράλληλα ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι θα δοθεί λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

Η προοπτική δυναμικής παρέμβασης από δυνάμεις καταστολής στην Ειδομένη, ώστε να «επιλυθεί» το εκρηκτικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εκεί με τους πρόσφυγες και οικονομικές μετανάστες, βρίσκεται πλέον πάνω στο τραπέζι: Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης Ι. Μουζάλας, αρμόδιος για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, είπε νωρίτερα στη Βουλή ότι υπάρχει ήδη «επιχειρησιακό σχέδιο» και πρόσθεσε:

«Η κατάσταση πρέπει να σταματήσει. Να δούμε πώς χωρίς αιματηρή βία θα απεμπλακεί η κατάσταση. Στην Ειδομένη θα δοθεί λύση. Προφανώς δεν θα είναι βόλτα στο δάσος, παιδιών του κολλεγίου. Θα είναι μια δύσκολη στιγμή για την κυβέρνηση και για όλους. Δίνουμε μια ευκαιρία και προσπαθούμε να το αποφύγουμε». Σημείωσε ότι το πρόβλημα θα έχει λυθεί εντός τεσσάρων ή πέντε ημερών, «χωρίς ξύλο αλλά και χωρίς λουλούδια». Παράλληλα ανέφερε ότι για το θέμα ήδη υπάρχει επικοινωνία με τον Επίτροπο Δημ. Αβραμόπουλο.

«Η λύση θα είναι δύσκολη και δεν θα είναι εκδρομή κολεγίου στο δάσος» τόνισε. Σημείωσε πάντως ότι ο ίδιος όποτε είπε ότι θα λυθεί πρόβλημα (όπως στα νησιά ή στην πλατεία Βικτωρίας), δόθηκε λύση.

Επανέλαβε ότι τα χερσαία σύνορα φυλάσσονται απόλυτα και δεν υπάρχει ροή μεταναστών ή προσφύγων, ωστόσο, από τα θαλάσσια σύνορα η χώρα από τη στιγμή που οι πρόσφυγες ή μετανάστες φεύγουν από την Τουρκία, η ελληνική πλευρά είναι υποχρεωμένη να οργανώσει επιχείρηση διάσωσης.

Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υποστεί ζημίες που ανέρχεται σε δύο εκατομμύρια ευρώ, όπως μεγάλες απώλειες μετρούν οι Έλληνες διεθνείς μεταφορείς, ενώ αν παραταθεί η ακινησία των τρένων οι συνέπειες για την ελληνική οικονομία θα είναι πολύ μεγαλύτερες αφού:

– Δεν γίνονται εξαγωγές ελληνικών προϊόντων με αποτέλεσμα να ζημιώνουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις και κατά συνέπεια και η ελληνική οικονομία η οποία τόσα πολλά στηρίζει στις εξαγωγές για την έξοδο από την κρίση.

– Εχουν μπλοκαριστεί στα σύνορα από την πλευρά της ΠΓΔΜ εισαγωγές οι οποίες προορίζονται για τη χριστουγεννιάτικη αγορά με αποτέλεσμα αν υπάρξουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις τα είδη αυτά να είναι πλέον άχρηστα. Βεβαίως, καθυστερούν και οι συνήθεις εισαγωγέ;ς με ζημιά για τους εισαγωγείς.

Δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα με τις ξένες επιχειρήσεις όπως η Hewlett Packard και η Sony οι οποίες έχουν υπογράψει ειδικές συμφωνίες για τη χρησιμοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και του ελληνικού σιδηρόδρομου για την τροφοδοσία των αγορών της Ευρώπης.

Οπως γίνεται αντιληπτό η κατάσταση αυτή βάζει εμπόδια και προσκόμματα για τη σύναψη παρόμοιων συμφωνιών και με άλλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, καθώς και στο γενικότερο σχέδιο να γίνει η Ελλάδα διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, που αποτελεί και ένα από τους υποτιθέμενους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Η πώληση του ΟΛΠ, αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να είναι λιγότερο ελκυστική από τη στιγμή που οι διαγωνισμοί βρίσκονται σε εξέλιξη και ειδικά για τον ΟΛΠ το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει τις δεσμευτικές προσφορές των υποψηφίων αγοραστών ως τις 15 Δεκεμβρίου.

 Πηγή: TANEA.gr, newsit.gr, Καθημερινή