Ο Βασίλης Κορκίδης και η Ε.Β.Ε.Π. χαιρετίζουν την νέα διώρυγα του Σουέζ

νέα διώρυγα του Σουέζ

Β. Κορκίδης: Η νέα διώρυγα του Σουέζ θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα θαλάσσιας μεταφοράς.

Η Ε.Β.Ε.Π. και ο πρόεδρος της χαιρετίζουν σε ανακοίνωση τους την νέα διώρυγα του Σουέζ. Η νέα διώρυγα ουσιαστικά δημιουργεί νέα δεδομένα στην ναυσιπλοΐα καθώς διπλασιάζει την μέγιστη δυναμικότητα μεταφορά εμπορευμάτων.

 «ΤΟ Ε.Β.Ε.Π. ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΤΟ “ΑΝΟΙΓΜΑ” ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ “ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΟΥ” ΜΕ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ»
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, χαιρετίζει τη παράδοση στην κυκλοφορία της παγκόσμιας ναυτιλίας, του νέου παράλληλου προς το αρχικό, κανάλι του Σουέζ. Η επίσημη τελετή εγκαινίων της νέας Διώρυγας πραγματοποιείται σήμερα στην Αίγυπτο, παρουσία δεκάδων ηγετών από την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και ο Έλληνας Πρωθυπουργός, την Ασία, την Αφρική και αραβικές χώρες, ενώ έχουν προσκληθεί 5.000 στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας και του παγκόσμιου εμπορίου.
Με επιστολές του Προέδρου του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, προς τον Πρέσβη της Ελλάδος στο Κάϊρο, κ. Χ. Λάζαρη και το Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας Εμπορικών Επιμελητηρίων της Αιγύπτου,
κ. AlaaEzz, το Ε.Β.Ε.Π. είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει επιχειρηματική αποστολή στο εν λόγω γεγονός, με επιχειρηματίες – μέλη του Επιμελητηρίου, που εκπροσωπούν σημαντικούς
κλάδους της οικονομίας του Πειραιά, με στόχο την πραγματοποίηση σχετικών επαφών και την
ενδυνάμωση των σχέσεων της Χώρας μας με την Αίγυπτο, μία πρωτοβουλία που δυστυχώς, δεν
ευοδώθηκε, λόγω των δυσμενών συνθηκών που δημιουργήθηκαν στην πειραϊκή επιχειρηματικότητα από τις επιπτώσεις της τραπεζικής αργίας και της επιβολής των “capital controls”.
Η νέα Διώρυγα του Σουέζ εκτείνεται κατά μήκος της υφιστάμενης υδάτινης οδού, που υπάρχει εδώ
και 145 χρόνια και αποτελεί την «καρδιά» της αιγυπτιακής οικονομίας. Το κανάλι κόστισε 7,2 δις
ευρώ, έχει μήκος 193 χ.λμ. και πλάτος 345 μέτρα και από αυτό μπορούν να διέλθουν και τα
μεγαλύτερα σε μεταφορική ικανότητα πλοία καλύπτοντας τη διαδρομή του σε έντεκα
ώρες. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, το τεράστιο κατασκευαστικό έργο ξεκίνησε με μια μεγάλη
εθνική συνδρομή σε μια προσπάθεια να αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια. Μέσα σε μόλις 6 ημέρες, ο λαός της Αιγύπτου συγκέντρωσε περίπου 8,5 δις δολάρια και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014, ενώ παρά τις αρχικές εκτιμήσεις, που προέβλεπαν, ότι το έργο θα διαρκούσε 3 χρόνια, σήμερα, σε λιγότερο από 12 μήνες, έχει ολοκληρωθεί. Η ζώνη θα αποτελέσει μια βιομηχανική περιοχή, εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς, όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Με τη Διώρυγα του Σουέζ να τοποθετείται, ως καίρια συνιστώσα του παγκόσμιου εμπορίου, θα παρέχεται πρόσβαση σε 1,6 δισεκατομμύριο πελάτες σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας παράλληλα στην Αίγυπτο επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας για τα επόμενα χρόνια. Τα ετήσια έσοδα της Αρχής θα αυξηθούν από 5,3 δις δολάρια το 2015 σε 13,2 δις δολάρια το 2023. Το νέο κανάλι έχει ήδη δοκιμαστεί εν λειτουργία από εμπορικά πλοία ενώ τα μέτρα ασφαλείας που έχουν ληφθεί για τη λειτουργία του, είναι αυστηρότατα.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Βασίλης Κορκίδης, επεσήμανε:
«… Όπως είναι γνωστό, η νέα Διώρυγα του Σουέζ, θα δώσει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας και θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων καθώς και διακίνησης TEUs στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, όπως ο Πειραιάς. Ως εκ τούτου, δημιουργούνται νέα δεδομένα για τη ναυσιπλοΐα στη Μεσόγειο, καθώς θα καταστεί σημαντικότατη ταχύτατη θαλάσσια εμπορική δίοδος, σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου ανταγωνισμού, γεγονός που πρέπει να επαγρυπνήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Χώρας μας, για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, της λιμενικής βιομηχανίας και του διαμετακομιστικού εμπορίου, στο πλαίσιο της ανάδειξης του λιμανιού του Πειραιά, σε βασική πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων, αλλά και ναυτιλιακών υπηρεσιών, μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Τέλος, ίσως το “Αιγυπτιακό μοντέλο” συγκέντρωσης του κεφαλαίου για την κατασκευή της “νέας Διώρυγας” στο Σουέζ, μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση, για την επαναλειτουργία των “παλαιών” Ελληνικών Ναυπηγείων. Τα καλά οικονομικά νέα στην Αίγυπτο, εγείρουν ευσεβείς πόθους στην Ελλάδα…»