Ως τα τέλη Οκτωβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΠ

Σύγκρουση καταμαράν στο λιμάνι

Ως τα τέλη Οκτωβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΠ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα – και το σχέδιο νόμου που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ Α.Ε.

Ως το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των δύο λιμανιών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Έως τέλος Σεπτεμβρίου και πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών αρχικά του 51% του λιμανιού του Πειραιά από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, (COSCO, AMP TERMINALS MAERSK, ICTSI), η Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, και η δανέζικη APM Terminals, ενώ δεύτερο ρόλο παίζει και η ICTS από τις Φιλιππίνες. Θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί – σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα – και το σχέδιο νόμου που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ Α.Ε.

Όπως προκύπτει από το αρχικό κείμενο της συμφωνίας με τους θεσμούς, το Δ.Σ. του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) καλείται να εγκρίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που είχε στις 31 Δεκεμβρίου 2014, με το υπουργικό συμβούλιο να επικυρώνει το συγκεκριμένο σχέδιο.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που θα πρέπει να περάσει από τη βουλή, θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών ενώ θα αφαιρεθούν από τον οργανισμό λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority) που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ

Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της COSCO.

Στη Θεσσαλονίκη η RZD (οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, η ICTS, η DP World από το Ντουμπάι,η επενδυτική BV Deutsche Invest Equity Partners, η επίσης επενδυτική Duferco Participations Holding και η τουρκική Yilport Holding, είναι οι διεκδικητές του λιμένος.

Στα προαπαιτούμενα περιλαμβάνεται και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, χωρίς να είναι γνωστό πόσοι από τους τρεις ενδιαφερόμενους παραμένουν στο παιχνίδι, ή έχουν τη δυνατότητα υποβολής προσφοράς.

.